تبیان، دستیار زندگی

کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است؟

کاشت ابرو مانند کاشت مو یک روش دائمی و طبیعی برای داشتن ابروهایی زیبا است. اصولا کسانی که به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو شده یا در حادثه‌های مختلف بخشی از ابروهای خود را از دست داده‌اند کاشت ابرو انجام می‌دهند. اما امروزه ابروهای پرپشت زیبایی محسوب می‌شود به همین دلیل بسیاری از افراد که به طور طبیعی ابروهای نازک و کم پشت دارند نیز از متقاضیان کاشت ابروی طبیعی هستتن. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می‌توان روی تاتو کاشت ابرو انجام داد یا باید قبل از کاشت آن را پاک کرد؟ با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است؟

کاشت ابرو چه تفاوتی با تاتو دارد؟
در مقاله کاشت ابرو کلینیک صدف می‌خوانیم: " تفاوت‌های آشکاری بین تاتو و کاشت ابرو وجود دارد. تتو با وارد کردن رنگدانه‌ها به لایه میانی پوست انجام می‌شود؛ در حالی که در کاشت ابرو فولیکول‌های مو از سر به ابرو منتقل می‌شوند. تاتو یک روش نیمه دائمی بوده که نیاز به ترمیم دارد، ولی کاشت ابرو یک روش دائمی برای درمان ریزش ابرو است و فولیکول‌های منتقل شده تا پایان عمر به رشد خود ادامه خواهند داد. هزینه ابتدایی تاتو بسیار ارزان‌تر از کاشت ابرو است ولی تاتو نیاز به ترمیم داشته و مجموع هزینه‌های ترمیم آن از هزینه کاشت ابرو بسیار بالاتر خواهد شد."

آیا با وجود تتو می‌توان کاشت ابرو انجام داد؟
ممکن است بسیاری از افراد از ظاهر تاتو و ترمیم مداوم آن خسته شوند و تصمیم به کاشت ابرو بگیرند. در این زمان سوال مهم این افراد این است آیا می‌توانند روی تاتو ابرو کاشت انجام دهند یا باید ابتدا تاتو را پاک کنند؟

اتفاقا کاشت ابرو روی تاتو بسیار بهتر است بخصوص اگر دقیقا همان طرح تاتو را برای کاشت مد نظر داشته باشید. در اینصورت یک مرحله جلو خواهید بود و دیگر نیازی به طراحی نیست.

پس از کاشت ابرو، برخی گرافت‌ها دچار ریزش می‌شوند. در این زمان آرایش ابروها اصلا درست نیست. اما کسانی که تاتو دارند حتی با ریزش ابروها نیز ابروهایی خوب با ظاهری زیبا دارند و تا زمانی که ابروهای جدیدشان دوباره رشد کند تاتو باعث می‌شود ابروها ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشند.

چرا تاتو در کاشت ابرو خطرناک نیست؟
روش‌های جدید کاشت ابرو به خصوص در مراحل کاشت گرافت‌ها تهاجمی نیست. کاشت ابرو با کمترین میزان خونریزی انجام شده و عمل در محیطی کامل بهداشتی انجام می‌شود. به همین دلیل تاتویی که از مدت‌ها پیش طراحی شده نمی‌تواند باعث بروز عوارض شود.

البته اگر تاتو به تازگی انجام شده باشد نمی‌توان عمل کاشت ابرو را انجام داد زیرا پوست زخم شده و موادی به آن وارد شده است و با عمل دوباره ممکن است عفونت کند. قطعا در جلسه مشاوره پزشک سوالات لازم را از شما خواهد پرسید. برای کاشت ابرو بهتر است یک تا دو ماه از تاتو شما گذشته باشد.

کاشت ابرو برای آقایان نیز انجام می‌شود؟
در مقاله کاشت ابرو مردانه کلینیک صدف می‌خوانیم: " دلایل مختلفی می‌تواند منجر به ریزش ابرو در آقایان شود. استفاده از لوازم آرایشی ابرو برای مردان خارج از عرف است. از طرفی اکثر روش‌های غیردائمی برای پر کردن ابرو مانند تاتو یا میکروبلیدینگ علاوه بر اینکه ظاهری غیرطبیعی به چهره فرد می‌دهند، عوارض و خطراتی هم به دنبال دارند. کاشت ابرو طبیعی مردانه یکی از روش‌های زیبایی است که در بسیاری از کلینیک‌های پوست و مو مانند کلینیک صدف انجام می‌شود. این تکنیک ظاهری کاملا طبیعی برای فرد به‌وجود می‌آورد و جذابیت چهره او را دو چندان می‌کند."

اما آقایان از قبل ابروهای خود را تاتو نمی‌کنند. خیلی کم پیش می‌آید آقایی تاتو یا میکروبلیدینگ ابرو داشته باشد. در اینصورت در صورت نیاز بعد از طراحی ابرو، روی کادر ابرو تاتوی بدون رنگ انجام می‌شود تا در مراحل کاشت کادر از بین نرود.

مراقبت های بعد از کاشت روی تاتو


بعد از کاشت ابرو مراقبت‌های خاصی وجود دارد که برای گرفتن بهترین نتیجه باید مو به مو به آنها عمل کنید در ادامه برخی از مهمترین مراقبت‌ها را بیان می‌کنیم:

· عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی
· تغذیه مناسب و مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها
· مصرف دقیق داروهایی که پزشک تجویز کرده است.
· ماساژ ندادن ابروها و عدم تحریک بیش از حد ابروها
· شستشوی درست مناسب بخصوص در دوران نقاهت
· رعایت بهداشت برای جلوگیری از عفونت در ناحیه اهدا کننده و پیوند
· عدم مصرف داروهایی که سبب خون ریزی می‌شوند.
· ورزش نکردن و عدم تحرک زیاد در دوران نقاهت
· خواب درست و کافی
· آرایش نکردن، رنگ نکردن و اصلاح نکردن ابروها
· مصرف آب کافی
· استفاده از سرم‌ها و محلول‌های تقویت ابرو

نکاتی که قبل از تاتو ابرو باید بدانید


طبق مقاله‌ای از سایتbeautycrew قبل از تاتو ابرو باید نکاتی را درباره تاتو بدانید سپس تصمیم به تاتو یا میکروبلیدینگ بگیرید.

1. تاتو می‌تواند دردناک باشد و برای بهبود نیاز به زمان دارد.
2. احتمال ایجاد زخم وجود دارد.
3.  تاتو یک روش دائمی برای رفع ایرادات دائمی ابرو نیست.
4.  قبل از تاتو ابرو مشاوره پزشکی و آزمایشات لازم انجام دهید.

جمع بندی


کاشت ابرو امروزه جز عمل‌های زیبایی رایج و کم‌خطر است. برای انجام این عمل متقاضی باید از بانک موی خوبی برخوردار باشد و موهایش سفید نشده باشد. کاشت ابرو با بی حسی موضعی انجام می‌شود و خطرات ناشی از استفاده داروهای بی‌هوشی را ندارد. نتیجه آن هم تا پایان عمر ماندگار است. در کاشت ابرو، موها بطور طبیعی رشد می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را کوتاه کنید و حالت دهید.

اگر قصد انجام کاشت ابرو را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره 27437 021 با کارشناسان متخصص کلینیک صدف در تماس باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت ابرو از وب سایت کلینیک صدف به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید.